söndag 29 januari 2017

Trevlig upptäckt i "gömmorna"!!


Ibland lyckas man överraska sig själv!! Som idag, när jag rensade lite bland "gammalt skit", så fann jag en rulle med hemvävda ripstabletter, från kanske 10 år tillbaka i tiden. Tänk att dessa 6 tabletter passade så perfekt in i vårt kök, med sin turkos-vita färgskala. Sagt och gjort, jag klippte isär, lagade trådar i väven, fållade och strök. Och nu ligger två av dom på köksbordet till måndagmorgonens frukost!

Som synes invigde jag dom redan ikväll, med ett glas vitt och lite chips.

Maken har befunnit  sig på skridskois i nio timmar. Själv avverkade jag ett par timmar på hundpromenad, en dryg timme på Friskis&Svettis, ett par-tre timmar i mitt eget kök bakandes och sen var det vid symaskinen och virk-kroken. Inget problem att få tiden att gå!!

Nu har vi avnjutit en särdeles god älg-gryta med hembakat bröd och ett ljuvligt rödvin!


Fick en sådan här flaska i present av min käre bror i fjol, och sen dess har jag köpt flera flaskor av samma sort. Rekommenderas!!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar