tisdag 3 januari 2017

Pussel-beroende

Vi har ett 1500-bitarspussel på köksbordet sedan julafton, Ungefär drygt halva är lagt. Det är nästan beroendeframkallande. Igår satt jag uppe till långt efter midnatt, kunde bara inte sluta. Därför var jag lite trött i morse och började blöda näsblod när jag snöt mig.
Dottern var piggare idag och vi åt frukost tillsammans. Därefter satt vi med hennes hemarbete och jag försökte lära mig analysera  hennes små tygprover.


Hon har snart tenta i trikåteknik. Nog kan jag en hel del om textil, men här ligger jag i lä! 
Hon är väldigt ambitiös och har suttit över sina böcker och lappar var ledig stund hela lovet. Om en vecka åker hon tillbaka till Borås.

Det blev en del pussel på eftermiddagen också. Jag har bakat limpor, hamburgerbröd, formfranska och chokladmuffins, och mellan jäsningar, utbakningar och i väntan på gräddning så var det perfekt att pussla.

Utanför fönstret vräker snön ner, imorgon blir det till att skotta!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar