fredag 27 januari 2017

Helg-träning.....

Återigen en dag när min träning gick om intet! Hade tagit med kassen med skor och träningskläder till jobbet och maken hade lovat åka hem och gå ut med lilla vovven, så att jag skulle kunna cykla direkt till Friskis&Svettis. Men jag skulle "bara" göra efterarbeten från utvecklingssamtalen, skriva mail till alla föräldrar och "mål-kontrakt" till eleverna, och det drog ut på tiden. Cyklade hem vid 17.15, och då var gympa-passet redan slut.
Jag "motionerade" med dammsugaren istället och samtidigt gick jag och räknade ut för mig själv, att faktiskt, har jag cyklat 1,5 mil längre än jag brukar och promenerat minst 2 mil längre än vad jag brukar, denna vecka. Allt tack vare lilla vovven. Så då gör kanske inte de missade träningspassen så mycket?!  Dessutom är det fortfarande något i kroppen, som inte borde vara där. Lite obalans helt enkelt.

Men nu stundar helg! Och med den, en alldeles egen träning;


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar