söndag 22 januari 2017

Söndagsloj!


En sådan dag som idag, skulle för 35 år sedan, gett mig klåda i hela kroppen! Men numera är det som den ljuvaste gåva!!

Då menar jag en helt ledig, oplanerad söndag. Ingen tid att passa, inga åtaganden, inga besök, inga inplanerade aktiviteter. Bara vara!

Började med en sovmorgon innan en lååång frukost med tidningsläsning. Maken behövde jobba undan en del papper, men gick först en promenad med lilla vovven. Själv satte jag på en tvättmaskin och kollade lite på gympaschemat. Fick ett infall och drog iväg på ett pass borta vid Friskis och Svettis anläggning vid Ultuna. Ett jätteroligt och riktigt svettigt pass. På hemvägen stannade jag och köpte tulpaner och blomfrön. Duschade och kröp i myskläder. Gräddade våfflor och bryggde kaffe. Maken drog iväg på bandy, själv satte jag mig vid symaskinen. Tog en hundpromenad. Förberedde morgondagens skola. Till-lagade en öring vi fått och så blev det en låååång middag med småprat och veckoplanering. Nu har vi avslutat kvällen framför teven och del två av polisserien vi börjat följa.

Fram för fler sådana här söndagar. Nuförtiden är dom inte tråkiga utan bara underbart sköna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar