torsdag 18 februari 2016

Vill inte bli magsjuk


Fick akut rycka in och hämta barnbarnet på dagis idag. Hans stackars mamma är sjuk igen och pappan måste jobba. Hela familjen har verkligen varit drabbad, så gott som hela tiden sedan efter trettonhelgen. Öroninflammationer, feber, hosta har avlöst varandra och så gått runt och börjat om igen.
Det var glada miner när farmor kom och hämtade och jag fick både puss och kram.
Vi var ute i snön och byggde snögubbe och snölykta, och Eric körde sin gräsklippare! Sen lekte vi inne till farfar kom hem då vi lagade mat. Eric var både hostig och snuvig och när vi skulle äta satt han mest och petade i maten. Rätt var det var fick han en sådan kraftig hostattack att han plötsligt kräktes över mig och sig. Då blev han ledsen och ville sitta i mitt knä.
När pappa Johan kom för att hämta, fick jag veta att mamman den här gången var magsjuk och hela familjen hade tydligen känt sig illamående utan matlust i flera dagar.
Jag fick en blöt puss mitt på munnen när barnbarnet skulle åka hem.  Kände mig måttligt förtjust....

Skräcken vore att bli magsjuk nu när jag så ser fram emot min resa till Dalarna på lördag!!

Jag tog ett riktigt hett bad och skrubbade huden hårt,  tänkte mig att inga magsjukebaciller skulle få fäste! Tänkte nästan hälla upp en whiskey och gurgla munnen, men det stämmer inte riktigt med detoxen, så jag avstod.

Nu håller jag tummarna för att kroppen ska stå emot!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar