tisdag 9 februari 2016

Frisk och lycklig!!

Författaren Bodil Malmsten avled nyligen. Maken tyckte om henne och har läst flera av hennes verk, han följde också hennes blogg länge. Jag har egentligen ingen åsikt om henne, men nu, i samband med hennes död, har jag läst några inlägg från hennes twitter, som jag tyckte om.

"det där med att människor blir lika goda som i dödsannonserna, det tror jag inte på"
och
"Att vara frisk är att vara lycklig. Synd bara att jag inte visste om det. Till dig som är frisk - vet om det"

Nog är det så, att det som betyder mest, är att du får vara frisk!? Bodil Malmsten var nog inte ensam om att inte veta om det, Vi människor har lätt för att klaga över mycket som egentligen är bagateller.

Jag är frisk, och jag är lycklig, det tackar jag för!
Den där influensaliknande åkomman som höll i sig länge, kändes helt borta för en knapp vecka sedan. Krafterna har återvänt och jag har kunnat börja träna igen.

Ikväll tog jag mig äntligen tid att sätta mig vid vävstolen och komma igång med min väv (som jag drog på i september...), bara för att upptäcka att det var ett sked-fel i mitten av väven. Jag har dragit ur knappt halva varpen och börjat skeda om, Men det kändes så roligt att börja väva!!
Det är också lycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar