tisdag 16 februari 2016

I am beautiful, I am bountiful. I am blissful...

...så löd citatet på kvällens detox-tepåse.
Och blissful/lycksalig blir jag när jag går runt i mitt hem och möter alla tulpanbuketter just nu!!
Röda enkla, dubbla i blandade färger, röda med videkissar och så en bukett dubbla, vita. Nästan som pioner.
Det är så vackert och ger sådana vårkänslor!!
Jag hade köpt själv till helgen, och så fick jag tre buketter på Alla hjärtans dag.
Blommor kan man aldrig få för mycket av, och nu när det är tulpantider får man passa på!!

Kom hem från en nätverksträff för textillärare och hela köket luktar curry efter dotterns kycklinggryta. Det var hon som fick stå för matlagningen ikväll, och då passade hon på att laga med kött!
I morgon är det jag igen, då blir det falafel och sallad.

Nu ska jag krypa till sängs med Mark Levengood. Fick den här boken i julklapp av svägerskan. Den är precis lika bra som hans tidigare! Små korta berättelser, så charmigt skrivna om allt mellan himmel och jord, och jag nästan hör hans röst på klingande finlandssvenska när jag läser.  Så här skriver han i inledningen;

"En dag när min fotograf var ute och dök fick han en kallsup och drog in en manet i sin bihåla. Han blev rysligt förvånad. Jag vet ju inte, man kan tänka mig att maneten blev ännu mer förvånad.
Hur man än planerar så kan man aldrig räkna ut vart livet tar en härnäst. Ibland kommer man till sitt mål och ibland hamnar man i en bihåla. Men gott humör och vänlig nyfikenhet är bra kamrater på färden"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar