onsdag 3 februari 2016

Det där håller jag INTE med om!!

På morgnarna brukar jag skrolla över instagram och bl a läsa Paolo Robertos inlägg med behållning. Idag blev jag dock besviken!

06.15 Yoga! Idag blir jag 47 år och jag börjar födelsedagsfirandet med att stå på en hand.
Det är ju verkligen imponerande!

Ålder är inte hur gammal du är utan hur gammal du känner dig. Jag skulle säga att jag är lika hungrig, nyfiken och motiverad som jag någonsin varit. Vilket jag är glad över!  
Så långt höll jag med till 100 %!

Min absoluta mardröm är att bli nöjd, mätt och bekväm! Nöjd är världens sämsta inställning till livet!  
Det var här jag gick i taket!!

Det är till bekvämlighetszonen drömmar går för att dö. För man kan inte leva samma 47 år och kalla det ett liv!  
Och där gick jag i taket för andra gången!!

Därefter räknade han upp allt han åstadkommit under sin levnad och avslutade med att;
Nu kör vi 47 år till som ska bli ännu mer utmanande, produktiva och framför allt roliga.
Den inställningen köper jag!

Men nöjd är inte alls världens sämsta inställning till livet!
Nöjd kan vara hur livsbejakande som helst.
Och vill man leva samma liv hela livet, och trivs med det, så är det verkligen gott nog!

Alla människor vill inte bli mästare i någon idrottsgren, skriva kokböcker eller starta 10 företag.
Det finns olika vägar att gå som kan vara minst lika bra, eller bättre.

Själv är jag t ex både nyfiken, hungrig och motiverad på livet, mina 57 år till trots.
Tror att jag mentalt stannade, och känner mig som något runt 36-37 år.
Jag skriver drömlistor som jag bockar av vartefter jag genomför dom, eller så stryker jag något som inte längre känns som en dröm.
Och jag är NÖJD!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar