onsdag 24 februari 2016

Masesgården Dag 5


Mår som en prins!!
Eller? Uttrycket är ganska korkat. Tror inte att våra prinsar i Svenska kungahuset mår särskilt mycket bättre än gemene man.
Nåväl, jag mår i alla fall alldeles utmärkt, efter dagens behandling Thalassoterapi.
Bokade in mig på en sådan, när jag läst att den skulle passa den som behövde utrensning och ny energi! Och eftersom jag nu rensat ut kroppen inifrån, kunde det passa bra att göra det även utifrån!  Det hela startade upp med att jag klädde av mig naken, för att sedan bli helkroppspeelad med havssalt och spirulina. Därefter smordes hela kroppen in i en brungrön alg-smet och jag packades in först i plastfolie, sedan handdukar och sist ett tjockt täcke. Jag låg också på en bädd med värme. Medan detta verkade under 20 minuter, fick mitt ansikte rengöring och massage. Sedan packades jag upp och fick gå och duscha och därefter avslutades behandlingen med helkroppsmassage med en stimulerande tångolja.
Det var fantastiskt skönt och huden blev silkesmjuk.
Om jag fått ny energi??
Nja, känner mig fortfarande bara skönt avslappad och lugn i kropp och själ. Energin släpper jag fram när jag kommer hem till vardagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar