söndag 14 februari 2016

Kärlek hela helgen!

Så fort försvinner en helg!

Lördag efter frukost packade vi matsäck och klädde oss för friluftsliv. Två bilar ut till Fjällnora friluftsområde och så ut på skridskoisen; maken, jag, döttrarna med pojkvänner och hund.


Skrinnade den plogade banan runt sjön, ca 10 km. Lilla vovven sprang tappert bredvid halva sträckan,


sedan fick hon sitta innanför mattes jacka.
Korvgrillning och kaffe i solskenet innan hemfärd.


Efter bastubad, för att få bort kyla och grillos, begav vi oss ut på stan för att kika på Uppsalas vinterfestival och is-skulptering som pågick för fullt i stadsparken.

På kvällen smaskade vi fondue och spelade spel. Det senare så våldsamt att en blomkruka for i golvet och gardinen åkte på sned. 


I morse dukade jag upp finfrukost till familjen, vilket uppskattades!
Vi satt kvar länge och så var det bara att börja med lunchen medan ungdomarna gick promenad. Äldsta dottern och pojkvän måste återvända till Göteborg. Maken och jag gick och hämtade ut barnbarnet för pulkaåkning och snö-lek.
Det blev bastu idag också.
Nu har vi ätit middag och sett över den kommande arbetsveckan. Yngsta dottern och pojkvän kom just hem från sin Alla hjärtans dags-dejt med bowling och middag.

Jag tycker jag boostat med kärlek hela helgen!
Stort tack till alla inblandade!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar