onsdag 10 februari 2016

Nästan allt går att använda!


Det här kan man också ägna sig åt, en vanlig onsdagkväll! Virka blommor runt öppnarklämmorna från läsk- och ölburkar!
Årskurs nio har just startat upp ett återbruksprojekt på slöjden och jag visade en massa inspirationsbilder förra veckan. En flicka såg den här idén och skulle samla klämmor till imorgon.
Jag tänkte att jag måste testa hur pilligt det är att göra, för någon som inte är van virkare. Därav kvällens blomma. Alltmedan jag frossade i ljuvliga sommarbilder från Renees brygga på tv!

Jag hade varit på skivstångspass och bett dottern "pausa" programmet till jag kom hem och hade fått duscha.  Hennes pojkvän har nämligen installerat Tivo, vilket innebär att vi kan pausa program och se efter en stund. På så sätt slipper man reklamen, kan bara spola förbi den. Inte alls dumt faktiskt!!

Nu ska jag och mina muskler gå i säng. Har en känsla av att jag kommer att känna av dom ganska rejält i morgon. Det var ett tag sedan jag lyfte skivstänger!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar