lördag 6 februari 2016

En lördag i februari


Frida i vårstädningen? Nej, det är faktiskt jag som fejar med trasan.
Det blev putsade fönster i kök och vardagsrum och nya gardiner uppsatta. Nu kan vårsolen komma!

På eftermiddagen var det 2-årskalas hos äldsta barnbarnet! Det var ballonger och serpentiner, sång och paket. Men när pappa kom med tårtan med "fyrverkeriljus" så blev det tårar istället för glädjetjut.

Jag fick lite dåligt samvete och tänkte att det var mitt fel. På första advent cyklade jag till fyrverkerierna vid Botaniska trädgården med Eric, tänkte att han skulle tycka det var spännande. Dessvärre blev han livrädd, grät och hulkade och ville hem. Tänk om jag gett honom men för livet!
Man får väl hoppas att det växer bort med tiden.

Lördagkvällen avslutar jag strax med en hundpromenad i duggregnet. Två hundar i huset ikväll/natt, så vi får se om det blir trångt i sängen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar