lördag 20 februari 2016

Förväntansfull!

Dagens sista lektionspass gick långsamt. Vet inte hur ofta jag tittade på klockan på väggen, bara för att konstatera att tiden kröp fram.
Jag längtade så otroligt mycket efter min sportlovsledighet! Var tvungen att stanna kvar och jobba ner högarna på skrivbordet, men halvfem fick jag cykla hem och njuta av att en hel ledig vecka ligger framför mig!
Det blev en sväng med dammsugaren och jag hann sätta på tvättmaskinen och vattna alla blommor innan jag lagade mat.
Nu är min väska packad för en veckas vistelse på Masesgården i Dalarna. Jag är så otroligt förväntansfull. En hel vecka med träning, föreläsningar och vegetarisk mat. Bara få vara!
Det ska bli så skönt!!
Fick säga hej då till maken redan igår kväll. Han går upp tidigt på fredagar och direkt efter jobbet skulle han åka till Stockholm över helgen. Det är ett gäng skåningar, från ett dental-företag som kommer upp till huvudstaden för att åka skridskor och umgås. Börjar redan ikväll med finmiddag, och i morgon ska maken vara färdledare på åkbara isar. Hans häl värker fortfarande sedan fallet från vindstrappan, men han biter ihop och går på envishet.
Själv klarade jag mig visst (peppar, peppar) från magbakterierna.

Men jag klarar mig definitivt inte ifrån tröttheten!
Jag bara måste få gå och sova!
Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar