måndag 21 maj 2012

Webbredaktör?!

Idag har jag gått en kurs i att göra hemsida för Uppsala kommun. Ska jag alltså titulera mej webbredaktör hädanefter?
Fram till lunch tyckte jag nog att jag hade rätt bra koll, men efter att ha smällt i mej en stor portion thaikyckling och ris i solskenet hamnade jag i något slags "koma" och eftermiddagen förflöt i ett dimmigt töcken! Jag lyckades visserligen lägga upp en kontaktlista, hjälpligt göra ett bildspel samt lägga upp en liten youtube-film om hur man gör sushi på min låtsassida, men om jag kan göra det igen imorgon är ytterst tveksamt.
Som tur är var vi tre stycken anmälda från min skola, så om vi slår våra kloka huvuden ihop så kanske vi kan klämma fram något tillsammans. Till hösten ska vi tydligen börja göra vår egen hemsida efter någon av kommunens mallar. Frågan som man ställer sej är bara; kommer vi att få extra  tid för detta, eller tänker man sej att vi får ytterligare en arbetsuppgift ovanpå alla andra?
Skönt att komma ut och cykla genom ett sommarvarmt Uppsala, och nu måste det till fysisk aktivitet för att jag ska börja fungera normalt igen. Att sitta en hel dag framför en dator är inget att rekommendera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar