fredag 25 maj 2012

Fredagsmys

När jag kom hem var ambitionen att städa, så jag slängde ut köksmattan, kånkade ner smutstvätt i källaren och satte på en tvättmaskin. Lade fram dammsugaren och dammtrasan. Sen tog orken slut!
Jag blandade mej en iskall gin o tonic och gick ut i trädgården och satte mej och njöt fredagsfrid istället!
Det är en så kort, kort tid som det är så här fantastiskt underbart ute, så det gäller att ta till vara och njuta.
Jobbet slutade en timme tidigare idag, eftersom hela skolan övat på en föreställning som ska gå av stapeln på måndag. Så jag cyklade till Gottsunda och simmade. När jag var klar var jag ensam i omklädningsrummet, och jag slarvade och satte på mej mina sandaler där istället för ute i kapprummet, som man ska. Precis när jag knäppt det sista spännet kommer en 4-5-årig pojke in med sin mamma. Han stegar direkt fram till mej, sätter händerna i sidan och utbrister: - Vet inte du att man måste sätta på sej skorna därute?!! -Jo jag vet, men idag fuskade jag. Bestämt höjer han armen och pekar ut mot kapprummet : -Gå genast tillbaka!! -Tror du att jag kan gå på händer, försöker jag. Då blev han lite intresserad och tittade nyfiket om jag faktiskt skulle göra det. Sen pratade vi ett tag och han blev riktig kompis med mej och tyckte att jag skulle följa med honom in och leka. Men oj, oj, vad den lille parveln fick mej att skämmas!!
Det finns hopp om nästa generation också!
Maken har varit på golftävling idag på eftermiddagen och den avslutas med middag och prisutdelning nu ikväll så det blir flickorna och jag till middag. Jag har köpt fiskspett som vi ska grilla och äta med limeaioli och ris till.
Utomhus förstås!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar