fredag 11 maj 2012

Fredag

Jag har precis betalt en sommarkurs i lappteknik/sy väskor, 3 dagar i juni på Quiltbiten här i Uppsala. Vi har inte planerat något alls för sommarmånaderna. Äldsta dottern ska jobba på Ikea efter studentexamen och den yngsta vill inte åka på semester tillsammans med sina föräldrar, så det hela får bero ett tag.
När jag fick syn på den här kursen tänkte jag att det skulle vara trevligt, man måste ju unna sej något. Att bara få sitta och sy i tre dagar med likasinnade! 
Ska nu gå och packa min lilla väska inför en tripp till Karlstad i helgen. Det är dags för vårens textillärarträff. Vi som tog examen 1984 träffas en helg per termin.  Sju stycken blir vi den här gången och alla utom jag är där redan ikväll, men det var inte så bra kommunikationer från Uppsala till Karlstad efter kl 17 så jag åker 7.09 imorgonbitti istället.
Det får bli tidig sänggång så att jag orkar upp. Har varit ovanligt morgontrött den sista tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar