lördag 26 maj 2012

Det man skjuter upp till morgondagen...

...får man ta itu med idag!!  Alltså blev det städning efter frukost!
Solen strålade, men det var bara att bita ihop och köra på med dammsugaren och dammtrasan! Under tiden tänkte jag intensivt på dagens "klokord" ur Mia Törnbloms bok; Lycka är inte ett tillstånd - det är ett val!!  Och visst är det bra sagt. Här, mitt i livet, befinner jag mej. Jag är frisk, jag är priviligierad och jag kan gå här med min dammsugare och få det rent och fint samtidigt som jag lyssnar på bra musik och snart kan jag sätta mej ute i solen med en kopp kaffe och njuta!!
Det blev en riktig hemmadag för mej idag, för efter kaffet tog jag itu med bakning och matlagning. Vi fick middagsgäster klockan fem så det blev grillning och samkväm på altanen. Och jag fick sommarens första myggbett!!
Nu återstår det att se hur det går för svenska bidraget i melodifestivalen. Fast jag tittar på en film på tv 4 och slår bara över när det blir reklamavbrott. Jag gillade "Det börjar verka kärlek banne mej", det kallar jag schlager, nuförtiden är det bara "dunka-dunka".......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar