tisdag 29 maj 2012

Herpes simplex

Har kommit och hälsat på igen! Inte välkommen alls!!
Plötsligt mitt på dagen idag kände jag hur det ömmade på överläppen och en stund senare svullnade det upp, en ganska stor vätskefylld blåsa. Dessvärre har det satt sej ngt i änden på ena näsborren också, och sist jag hade det där så spred sej eländet upp, bakvägen och orsakade hjärnhinneinflammation. Men så långt får det inte gå det här gången.
Jag har tagit fram min lilla tub Anti-salva och smörjer var femte minut sedan jag kom hem. Sol i kombination med stress tror jag är orsaken den här gången. Ibland är det en begynnande förkylning och hormoner. Men jag tycker lika illa om det vad orsaken än är. Tack och lov (eller peppar, peppar kanske) händer det mer sällan nu än för10 år sedan.
Annars har jag jobbat i mitt anletes svett idag, det är mycket hektiskt på skolan sista veckorna, jag har extraelever ständigt som kommer för att göra klart det sista och kunna påverka sina betyg. Jag försöker få dom att fatta att jag ständigt har betygtänket i bakhuvudet, så det är vad som händer från terminens allra första lektionspass som är minst lika viktigt! Men det lyckas jag aldrig få alla att förstå. Sen är det såklart lite roligt också att få ha några elever åt gången, det blir väldigt socialt och man får reda på mycket så här i slutet, i synnerhet av årskurs nio som har mognat under sina tre skolår på Eriksbergsskolan och gärna berättar allt möjligt om roliga högstadiehändelser eller om lärare, dvs mina kollegor!
Men oj vad det ska bli skönt när veckan är slut och betygen är satta. Torsdag är sista dagen och då blir det kvällsjobb, för jag har många elever att betygsätta!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar