måndag 7 maj 2012

Fortsatt födelsedagsfirande!

Tände ett ljus för min lilla mamma vid minneslunden ikväll. Hon skulle fyllt 90 år idag. Det var så rofyllt och fint där, slånbärssnåret påväg att slå ut och ett 20-tal kungsängsliljor blommade invid den lilla spegelblanka dammen.

Annars har jag fortsatt att fira mej själv idag. Efter jobbet fick jag fikabesök av min kära syster med sitt underbara barnbarn och av min kusin från Täby som jag inte sett på två år. Faktiskt var det på mammas begravning. Så eftermiddagen förflöt med trevligt sällskap och småprat om ditt och datt, jättemysigt! Fina blommor fick jag också. Och nu ikväll har jag pratat bort nästan en timme i telefon med min kära lilla brorsdotter som ringde och gratulerade sin gamla faster.  Så nog känner man sej ihågkommen och omtyckt!!

Det får jag väl skriva ner i min "bra-bok" som jag fick av äldsta dottern igår-hon var inspirerad av föreläsningen med Mia Törnblom som vi hörde i Turkiet. Får väl inviga den ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar