måndag 31 oktober 2022

Paris is always a good idea...


Den här bilden är dagens (kommande veckans) verklighet för maken och mig!
Hussen och matten till bulldoggen Frasse, flög i morse till Paris! Äntligen, skulle jag väl säga, det var en resa som skulle gått av stapeln för två år sedan, men som ställdes in pga pandemin. 




 Jag var tvungen att leta upp mitt gamla fotoalbum och bläddra fram slutet av juli-början av augusti 1981, när jag och maken senast var i Paris. Vi hade cyklat genom Frankrike och avslutade i Paris varifrån vi skulle pollettera vår tandemcykel och själva åka tåg hem till Sverige. Jag hade precis kommit in på textillärarutbildningen. Oj så länge sedan det känns. Och är.....Men bilderna är fina och jag funderar på om det inte är dags att åka tillbaka snart.....

För "Paris is always a good idea", lär självast Audrey Hepburn ha sagt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar