torsdag 27 oktober 2022

Socktober-skörd 2022


 Nu ligger årets "socktober-skörd" på blockning. Jag fick ett presentkort av en kollega när jag slutade jobba i våras, och det användes till inköp av garnet Sisu, som nu alltså blivit tre par jul-sockor i tre olika storlekar. Ska bli till tre av mina kära flickor.

Jag brukar utmana mig att testa lite olika mönster när jag ska sticka sockor. Det finns nämligen väldigt många olika sätt att  sticka sockor på.  Baby-sockorna hade häl med förkortade varv, det har jag testat förut och tycker blir bra. De stora sockorna hittade jag i en bok jag lånade på biblioteket, och den hälen tyckte jag inte alls om, den skulle sys ihop med mask-stygn, och jag tyckte det både var krångligt och blev lite osmidigt. Men nu har jag testat det, så då vet jag. 

Nästa stickprojekt är tröjan av garnet inköpt på Island. Men samtidigt har jag ett broderi-projekt som pockar på uppmärksamhet, så jag får se vad jag väljer att starta upp med. 

Det finns ju så mycket roligt som jag vill göra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar