onsdag 5 oktober 2022

After Work! ( Fast utan Work.....)



 Det gick så bra så!!

Hade en supertrevlig kväll med f d arbetskamrater på 7 Flaskor. Drinktemat var "De 7 dvärgarna" och jag hann med både Glader, Kloker, Toker och Blyger!  Fast Blyger var på tok för söt i min smak. 

Men vi hann avhandla både sommaren och terminsstarten och jag måste säga att när jag cyklade hem kände jag mig själaglad för att jag slutat arbeta som lärare. Jo, jag har inte en sekund ångrat att jag gick i pension inför höstterminen, men nu när jag fått höra dagsaktuell information/skvaller, så kändes mitt beslut ännu mer rätt. Vilken lyx att få vara ledig och bara rå sig själv!!

Och mina f d kollegor vill fortsätta ha mig med på AW, och just den "delen av jobbet" kan jag tänka mig att fortsätta delta i!!

Höst-kvällen var ljummen när jag cyklade hem i mörkret. Och jag fick en hälsning när jag skulle över Kungsgatan, då när den röda gubben gick över i grönt, sade en röst; Välkommen att gå över gatan, precis som du är!

Kanske inte en jättekostnad, men ibland undrar jag vad man prioriterar att lägga pengar på.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar