måndag 24 oktober 2022

New York-känsla i Västerås!


Och anledningen till den känslan var det här hotellet! Järnbalkarna, de råa betongväggarna, inredningen, hissarna, de öppna lokalerna, det mörka och murriga, alla människor, stämningen. 
När jag vaknade upp i min sköna säng igår förmiddag och kikade ut genom fönstret och såg de där järnbalkarna snett över de höga fönstren, tegelväggen i vinkel med alla fönster och balkar och så den blå himlen (vi bodde på elfte våningen), så förflyttades jag för ett par sekunder till New York.


Anledningen till vistelsen där var att fira min storebror som idag fyller 80 år. Han bjöd syskon, barn och barnbarn på fin-firande, och det var så galet trevligt och lyckat! 


Och framförallt så lyxigt! Trevligt att kliva ur sina myskläder och klä upp sig. Dottern fixade min sminkning så jag kände mig lite extra fin.

Och så fick jag plötsligt en sådan lust att återvända till New York, alltså det riktiga!
Får nog skriva upp det på min "göra-lista"!!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar