onsdag 19 oktober 2022

Spara på höstfägringen

Kokböcker är inte bara bra på att bidra med recept. Dom är ypperliga för att pressa höstlöv i. Lagom tjocka och tunga. Sätter man sedan en skorpburk ovanpå, så blir pressningen perfekt!


Idag tömde jag ut innehållet på min bricka.


Sedan värmde jag paraffin över ett vattenbad. Det fåniga är att jag -sedan vi skaffade induktionshäll- trott att jag inte kunde smälta mitt paraffin, eftersom det är stelnat i en gammal, gammal aluminiumkastrull och inte använd på säkert 10 år. Idag kom jag på att det går att lägga kastrullen i en annan, något större kastrull, och värma över vattenbad. Det gick utmärkt!


Och voilá1
Höstlöv som blivit blankare, färgstarkare och något mer hållbara! Perfekta till att piffa upp höstens middagsdukningar med!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar