tisdag 25 oktober 2022

När höstlöven faller.....


 Så var det dags för veckans bad! Regnet hängde i luften, dimslöjorna svepte över Mälaren/Ekoln och i viken skränade hundratals med gäss. På väg till badet mötte jag v-formationer i skyn, gäss på väg att flyga söderut. Kanhända var det en samling i viken för att bestämma vilka konstellationer som skulle flyga ihop?! Vad vet jag? Bara att badet var ljuvligt. Jag hade lilla vovven med mig och hon satt tålmodigt och väntade. Jag gick i och doppade mig tre gånger och efter påklädning drack jag min varma choklad och satt och tomglodde ut över vattenspegeln och alla skränande gäss. Björklöven ligger nu i drivor på bryggan och gräset, snart är förmodligen träden helt kala. Det är spännande att följa höstens utveckling på nära håll, jag är så tacksam över att ha den möjligheten!

Som det stod i nyhetsbrevet från Sofia Sievertsdotter idag;

När höstlöven faller, låt oss bygga ett nät inuti som fångar allt magiskt vi får vara med om under en dag. När vi tvivlar, låt oss våga släppa taget om det vi bär med oss för säkerhetens skull. När vi tror att vi vet allt, låt det oförklarligt vackra svepa med oss och beröra oss till gåshud och tårar. När vi saknar hopp låt oss duscha bort rädslan, låt oss dansa bort oron och låt oss minnas att vi duger som vi är, precis som eklöven i höstsolen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar