torsdag 20 oktober 2022

Darrade som ett asplöv...

...gjorde jag på förmiddagspromenaden idag! Inte av rädsla, men av köld. Frosten slog till i natt och jag letade fram tumvantar och pannband till mig och tröja till lilla vovven, men jag önskar att jag även haft ullunderställ, när vi tog vår förmiddagspromenad. Numera går lilla vovven väldigt långsamt också, så man får inte upp värmen. Men solen sken och naturen är fortfarande mäktigt vacker i sin färgrikedom.

Det gjorde att jag fick för mig att göra en lönnlövs-krans på eftermiddagen, medan solen fortfarande lyste in på vår altan. Fram till klockan 14 går det att sitta ute, sedan försvinner solen bakom grannens päronträd så här års, när den inte orkar så högt upp på himlen.


Jag hade sällskap av lilla vovven som låg och njöt i solskenet på fårskinnsfällen.


Så här färg-glatt blev det vid ytterdörren. Nu får vi se om den kan hålla sig någorlunda fin tills det är dags att sätta upp en adventskrans!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar