tisdag 4 oktober 2022

Bio och te


 En inbjudande, vacker oktoberdag och jag har ägnat mig åt olika höstaktiviteter.

T ex har jag som avslutning på dagen varit på bio. Något som väl inte egentligen är årstidsbundet, men det känns extra mysigt att gå in och se en film, när kvällarna krymper och tidigt blir mörka och lite ruggiga. Jag blev bjuden av en f d arbetskamrat på "Bränn alla mina brev". En stark och vacker film med fantastiska skådespelarprestationer. Jag har inte läst boken av Alex Schulman. Den släpptes i slutet av 2018 och bara ett halvår senare så hade SF köpt filmrättigheterna. Berättelsen gjorde sig bra på film.

Och efter cykelturen hem i mörkret behövde jag smälta intrycken från filmduken, så det blev en kopp te vid köksbordet med tända stearinljus, också för årstiden passande!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar