torsdag 6 oktober 2022

Stigar i oktober!


 Naturen förbereder sig för vintervila. Allt har ett slut, allt har en början. En evig cirkel. En cirkel av evighet. 

Och mitt i allt detta finns du. Och du finns precis just nu. Minns att ta till vara varje andetag, varje sekund, varje minut. Lev! Älska! Andas! Upplev! Njut! Minns! Spara! Var tacksam!

Idag har det blåst och löven har flugit i luften, virvlat och snurrat runt. Dalat till marken, för att sedan lyfta och snurra runt, falla, lyfta, falla, lyfta.

Precis som livet självt. Det är upp och det är ner. Vi lyfter och faller.

Och jag går på stigarna i oktober. Jag upplever livet och är tacksam för allt jag har.

Jag har simmat, yogat, varit hundvakt, plockat äpplen, kokat en höst-soppa, svängt ihop en äppelkaka och bakat ett stort rågbröd.

Jag har pratat och haft kontakt med alla barn eller respektive-de mina.

I morgon kväll flyttar vi över till ett annat radhus för att passa tre små barnbarn över natten.

Återkommer lördagkväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar