måndag 30 november 2015

Anders slaskar - julen braskar...

Det blir svårt att förutse julvädret med den gamla "regeln" att om Anders slaskar så braskar julen och tvärtom.
För i morse vaknade vi upp till snöslask, blött, blött. Det stänkte upp på benen när jag cyklade till jobbet. Men så mot lunchtid så slog det om och blev kallare och när jag slutat jobbet,  hade slasket förvandlats till isknaggel och det var förenat med livsfara att cykla hem.
Så det är väl fifty-fifty vad det ska bli för julväder.
Jag plockade i alla fall fram min vintercykel och pumpade upp däcken. Den står alltid med dubbdäck på i förrådet. Äldre, vingligare, tungtrampad och med färre växlar, men ändå lite tryggare i halkan.

Kvällen har ägnats åt broderi och kakbak, samt att försöka plita ihop en önskelista som dottern efterfrågat. Det blir svårare och svårare att komma på vad man önskar sig!! Har allt (och mer därtill) vad jag behöver.

Fast det är klart, tofflorna jag går omkring i på eftermiddagarna och kvällarna har jag tagit över efter äldsta dottern som tyckte att dom var utslitna för 1 1/2 år sedan. Och nu börjar dom faktiskt se riktigt sunkiga ut.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar