måndag 16 november 2015

En trevlig överraskning!


Jag blev spontant utbjuden ikväll! Dotterns pojkvän ville bjuda på kurdisk restaurang. Vem tackar nej till något sådant trevligt, en mörk, regnig novembermåndag!!?
Så mycket mat!!
Linssoppa och tre olika grönsakstallrikar.
Lammlägg, ris med russin och tomatgryta med bönor. Shish kebab, grillat lamm- och kycklingspett, ris, grillad tomat och tomatsås med aubergine. Yoghurtdryck och tunna, tunna mjuka bröd.
Och pojkvännen lastade på min tallrik, mån om att jag skulle smaka allt och mån om att jag skulle tycka det var gott.

Och jag åt, och det var gott, och jag blev så mätt, så mätt och så trött. Har mest suttit och gäspat resten av kvällen!

Men jag lär väl sova gott i natt, man skulle tydligen göra det av den där yoghurtdrycken!
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar