onsdag 18 november 2015

Börjar längta till advent!

I dag dammade jag av den gamla bandvävstolen, som stått lite undanskuffad i vävsalen på skolan. Jag varpade av bomullsgarn och satte upp en "julinspirerad" bandväv.
Fick en idé om att eleverna i särskolan ska få väva 20 cm var och sedan sy ett litet hjärta av filt att fästa bandet i,  som ett litet julpynt.
Har gått och "ojat mig" över att affärer redan pyntat och julskyltat, över annonser om julbord och julkonserter som varit i tidningen sedan i början av oktober. Men idag insåg jag att det faktiskt är första advent om 1 1/2 vecka!! Ska eleverna hinna göra något till jul, är det hög tid att börja nu!

Jag ser fram emot adventspyntet. När adventsstjärnorna och stakarna lyser i fönstren slipper man komma hem till ett becksvart hus efter jobbet!
Men först ser jag fram emot morgondagen, då väntar jag hem maken, som varit på Sicilien en vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar