tisdag 17 november 2015

Konsert-dags

När solen går ner 15.15 och mörkret lägger sig kompakt över stad och land så vill man helst bara åka direkt hem efter jobbet och krypa ner i ett varmt bad med en bra bok och en kopp te. Kura inomhus och bara vara lat.
Men ikväll hade jag fått en inbjudan till en konsert, så jag hakade på goda vänner och begav mig per cykel, i mörkret, till Hijazz, den lilla krogen vid stationen.
Vi hann beställa in mat och vin och prata en stund innan "Matti Ason band" intog scenen och drog igång en knappa 2-timmars-spelning. Lite udda musik av fyra olika kompositörer. Bra musik!

 
Framförallt är jag glad att jag tog mig i kragen och kom iväg. Mat, musik och trevligt umgänge; det är inte ett dåligt sätt att tillbringa en mörk novemberkväll på!!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar