söndag 8 november 2015

Familje-helg

Vilken helg vi haft!
Hela familjen samlad igår, för att fira makens 60-årsdag.
Göteborgsdottern kom hem som en överraskning, redan i fredags kväll. Och som bonus, fick vi träffa pojkvännen.
Han hade aldrig varit i Uppsala, så i lördags gjorde dom stan, medan jag stod i köket och förberedde kvällens middag.
Det blev så bra, och jag är så glad och lycklig när hela skaran är samlad. Börjar möjligen önska mig ett större hus, för nu börjar vi bli många!
Vi åt och drack, pratade och skrattade. Äldste sonen bjöd på trolleri, maken fick fina presenter, barn-barnet var på sprallhumör och hundarna fes! När barnfamiljen gav sig vid 22-tiden, började vi andra spela spel, och det gick hett till ett tag.
Det blev sent, och maken och jag sov till 9 i morse. Sen blev det lite turbulent vid frukosten, eftersom sonen inte fick igång bilen när han hade brått till jobbet, så maken fick rycka ut. Det blev några turer, där nästan alla blev inblandade, men det slutade lyckligt.
Promenad, kortspel, lunch och sen vinkade vi adjö till Göteborgsresenärerna.
Jag gick på gympa och maken och yngsta dotterns pojkvän satt framför fotboll, där vårt Uppsala-lag hade chans att gå upp i allsvenskan, men dessvärre torskade dom, och stämningen blev lite dämpad ett tag.
Men några glas vin och franska ostar senare, framför "Bron", var läget återställt och nu är det bara att samla sig inför kommande arbetsveckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar