onsdag 11 november 2015

Novis i november

Ikväll har syjuntan träffats hemma hos mig.
Jag gjorde en deg i morse, som fick stå och jäsa i kylen, medan jag var på jobbet. Sedan skar jag bitar, la på en plåt och gräddade då jag kom hem. Smidigt och gott med nygräddat bröd.

Vi är fyra yrkesverksamma och två pensionärer. Det känns nästan som att de som är pensionärer, är mest aktiva. Den ena berättade om en tripp till Afrika, både som semester och för att bistå en afrikansk familj ekonomiskt. Den andra berättade att hon börjat dansa klassisk balett.
Inför dessa områden är jag novis, men jag blir imponerad av tuffa tanter som utmanar sig med nya aktiviteter!

Man ska leva i nuet och inte längta till framtiden, men det är inte utan att man själv skulle kunna tänka sig att vara pensionär.

Ska till min bankrådgivare i morgon, kanske kan man få en hint om när man skulle ha råd att börja ta ut sin pension?!! För när det gäller sånt är jag också en novis!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar