tisdag 10 november 2015

En del av livet


Jag läppjar på mitt heta te och njuter kvällsfrid!
Det har varit full rulle hela dagen. Jag var effektiv på jobbet med lektioner, elevsamtal, extravik i samhällskunskap,  böcker och elevarbeten som skulle gås igenom efter vikarierna då jag var ledig för kurs samt  omdöme för lärarkandidaten  jag hade under fyra veckor, att skriva.  När jag kom hem gick jag ut med hunden, satte på en tvättmaskin, vattnade blommor, lagade fiskgratäng, kokade soppa, bakade bröd, gjorde äppelkakor, hängde tvätt och betade av en lagningshög vid symaskinen. Så nu efter duschen blev jag lite trött.
Maken som varit på möte sitter och renskriver anteckningar, dotter och pojkvän tittar på tv.
Det är vardag mitt i månaden november. Det är också en del av livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar