lördag 14 november 2015

Låt aldrig hoppet försvinna!

Det känns nästan som att attentat, våld och hemskheter avlöser varandra, vad är det för en värld vi lever i???!!!
Det första som mötte mig i morse kl 06.00 då jag slog på mobilen, var nyhetsrapporteringen om de fruktansvärda terrorattentaten som drabbade Paris i går kväll.
Man blir bestört och förtvivlad. Varför?!??
Med avbrott för då jag cyklade ner på stan för min massagetid, så har jag suttit vid radion och följt all rapportering. Inte overksam, jag har startat upp ett nytt sömnadsprojekt, men jag har samtidigt lyssnat.
När jag stod och lagade middag till mig och dottern, bestämde jag mig för att jag måste bryta och ägna kvällen åt något som kunde muntra upp mig istället. En bedrövad själ gör ju inte världen bättre!

Cyklade ner till sista kvällsföreställningen av den här;

 
...och som jag fick skratta!! Det var en galet rolig film. Svart också, ja, men med en varm underton och skrattet närvarande hela tiden. Fantastiska skådespelare och härlig scenografi. Fick mig nästan att börja längta till advent och jul.
Och melodin som spelades när avannonseringen gick på, nynnade jag när jag cyklade hem och när jag nyss var ute på sista kvällspromenaden med vovven;
 
Tänd ett ljus och låt det brinna,
låt aldrig hoppet försvinna
det är mörkt nu
men det blir ljusare igen
 
Låt oss verkligen hoppas det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar