onsdag 4 november 2015

Vad är det för en dag idag....

 
...jo, det är makens födelsedag; Hurra, Hurra, Hurra!!!
 
Sång och paket på sängkanten och därefter färskpressad juice, Prosecco, färsk frukt, plättar, lönnsirap och cappucino från nya kaffeapparaten!
Trevlig start på den här dagen.
Min snälla kollega tog hand om klassen själv på mentorstiden, så jag hade ledigt fram till kl 10!
 
Vi pratade mycket om ålder, kom t o m in på död i morse. Om det tyckte dottern Inte! Men hon har själv pratat ålder en del på sistone.
Hon är 20 och har en pojkvän som är 25. Han har kompisar som är 30. När dom var på parmiddag häromkvällen kände sig dottern lite obekväm, eftersom dom andra är i en annan fas i livet och pratade barn och giftermål.
Vår fas i livet (eller egentligen bara makens än så länge) är att han plötsligt tillhör ålderskategorin 60-70 år. Det känns ofattbart, ska han snart gå i pension? Inte om jag känner honom rätt, eftersom han verkligen älskar sitt jobb och förmodligen kommer att jobba så länge som möjligt. Men vi är inte längre medelålders, bara äldre. DET är konstigt!!
Nåväl, man är väl så gammal som man känner sig!
 
Gästerna har gått, disken är fixad och jag ska ta ett bad innan jag kryper i säng. Imorgon bär det av till Västberga folkhögskola. Återkommer fredag kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar