söndag 3 november 2013

Vargtimmen

Enligt Wikipedia är "vargtimmen" tiden före gryning ca kl 03.00-05.00, då kroppens aktivitet är som lägst.
I så fall räknas inte huvudet/hjärnan till kroppen - för min hjärna var fullt påkopplad i natt 02.00 - 05.00. Den försökte lösa all världens problem (läs; mina barns bekymmer....). Självklart utan resultat. Enda resultatet var att min puls slog högt och jag blev mer och mer klarvaken, med den påföljd att jag varit rätt trött idag!
Logiskt så VET jag att oro inte tjänar någonting till.
Känslomässigt kunde jag inte styra det i natt!

Vädret har stämt överens med sinnesstämningen idag. Gråmulet....

Vi fick ändå ganska mycket gjort. Maken bytte till vinterdäck på bilen. Jag klippte ner de sista vissna i trädgården, krattade en del löv, packade i säckar och åkte till miljöstationen.
Jag åkte och köpte en ny stekpanna till son med flickvän som inflyttningspresent och levererade till dörren. Hemma igen höll maken på att hjälpa äldste son att byta till vinterdäck på hans bil. Jag bryggde kaffe och tinade bullar och så fikade vi tillsammans. Sedan blev det tvättat och manglat. Jag sydde äntligen färdigt klänningen och så blev det bakat och matlagat. Efter middagen förberedda jag lite till födelsedagen vi ska fira imorgon och som avslutning på den här söndagen tittade vi på serien "Bron" på tv. Jag satt med stickning i händerna och min sköna massagekudde mot ländryggen.

Nu är höstlovet slut och sju veckor återstår av terminen innan vi får jullov.

Jag tänker nu att "bekymren" jag ältade i natt kanske mest finns i mitt huvud...
Kryper i säng med föresatsen att sova hela natten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar