tisdag 12 november 2013

I den här stunden skapar du din egen värld!

Sagt idag av Kay Pollak.
Jag vann två biljetter till hans föreläsning idag, så jag tog med min syster. Vi satt och lyssnade och fick små uppgifter att prata om, i tre timmar på eftermiddagen.
Jag tycker om att lyssna på och läsa om den här typen av personlig utveckling. Att tvingas tänka till kring sitt eget liv, fördjupa kunskapen om varför jag tänker som jag gör och hur jag kan utvecklas till det bästa.
Kay Pollak har jag läst tidigare, och sett hans filmer, men aldrig hört.
Mycket av det han sa, kände jag igen från boken. Mycket är självklarheter, men tål att höras igen och igen.
Framförallt gäller det att ha dessa klokheter med sig i vardagen och livet och ständigt träna på dom!

Här kommer ett axplock av bra citat från föreläsningen;

 - Varje val jag gör visar hur jag värderar mig själv!

 - I varje möte med en annan människa finns det en möjlighet att lära sig något om sig själv.

 - I varje tanke som dyker upp i mötet finns det ett meddelande till mig om mig själv.

 - Det finns ingen annan människa som kan såra mig utan mitt eget medgivande.

 - Jag ensam har ansvar för hur jag väljer att tolka det jag ser.

 - Jag måste vänja mig vid att bejaka min egen storhet

Och avslutningsvis läste han en fantastisk dikt, skriven av en persisk poet på 1200-talet

You were born with potential
You were born with goodness and trust
You were born with ideals and dreams
You were born with wings
You are not meant for crawling, so don´t
You have wings
Learn to use them and fly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar