måndag 18 november 2013

Bouillabaisse-fantast!!

Jag ÄLSKAR fiskgryta, fisksoppa eller Bouillabaisse. Om vi är på restaurang och det finns på menyn så är valet självklart!
Efter jobbet i eftermiddags hade jag stämt möte med min syster på centralen. Vi skulle ta 17.11-tåget till Stockholm och gå ut och äta med våra kära kusiner på restaurang "Napolyon" på GrevTuregatan.
En "aftersläktträffsträff"!
Redan igår kväll gick jag ut och kollade menyn på nätet. Dom hade bouillabaisse. Systern suckade och tyckte att jag kanske kunde ha lite mer fantasi-vi går ju ut en del och äter tillsammans. Men nej, jag hade redan bestämt mig, jag vill gärna jämföra, det är faktiskt stor skillnad på innehåll och smak.

Smakupplevelse den här gången; av 10 fick den en 8.
Vi hade en mycket trevlig kväll tillsammans och tiden gick snabbt
Ett lätt duggregn föll när vi skildes åt vid Östermalms tunnelbanestation och min syster och jag promenerade mot stationen för att ta sista tåget hem till Uppsala igen.
Timmen är sen och imorgon bitti kommer det att bli tungt att stiga upp, men det var det värt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar