onsdag 13 november 2013

Living the dream

Den rubriken hade min dotter på sin reseblogg, just idag! Hon har det ljuvligt på resande fot i Thailand. En hel månad har hon och kompisen varit ute redan. Vackra bilder på sandstränder, turkosblått vatten och en och annan palm.
Just idag hade jag gärna varit på den stranden. Suttit och plaskat med tårna i vattnet.
Istället tillbringade jag eftermiddagen på ett personalmöte med två timmars information om det nya datasystemet på skolan och därefter en timmes information om kommande händelser i skolans värld.
Inte direkt "living my dream".....
Lite extra besviken var jag eftersom jag skulle varit på ett möte om en programserie som ska spelas in med slöjd/sömnad som tema. Har möjlighet att delta i en referensgrupp inför denna programserie, men eftersom jag fick klartecken för sent ifrån min rektor, om att få åka, så blev dagens möte redan fulltecknat.
Efter jobbet deltog jag i ett corepass och därifrån åkte jag direkt till syjuntan.
Förutom att handarbeta och fika hinner vi plöja igenom så vitt skilda samtalsämnen som t ex
tiggare, nobelpristagare i litteratur, brottslingar, tv-serier, krukväxter, oro över vuxna barn och olika allergier.
Och nu ska jag "sleep and dream",
Kanske om hur jag sitter och plaskar med tårna i turkosblått vatten.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar