tisdag 19 november 2013

Tiden räcker inte till...

Jag önskar att dygnet hade fler timmar! Det finns alltid så mycket att göra, men tiden räcker inte till.
Jag försöker prioritera, men det går inte ihop sig ändå!
Som idag;
Kom hem från jobb och bailine kl 17.30. Först pratade jag med dottern och kelade med vovven en kvart, sen började jag laga mat. Eftersom jag lagade potatis i ugn passade jag på att baka cookies. Dottern och jag åt tillsammans, maken har nybörjarkurs i långfärdsskridskoåkning för Friluftsfrämjandet ikväll, så han kommer hem sent. Efter maten skulle dottern iväg på städjobbet. Själv sprang jag runt och tömde papperskorgar och drog ut soptunnan till gatan, jag diskade upp, tog hand om stryktvätten, satte på en tvättmaskin och gick ut på nätet och betalade räkningar och besvarade några mail. Plötsligt hade klockan blivit kvart i nio. Jag som planerat att sy en reflexväst till vovven, förbereda ett "julsömnadsprojekt" och sen ta igen ett tv-program på SVT-play. Snart måste jag hänga tvätt, sen ska jag duscha och eftersom det blev sent igårkväll, hade jag tänkt lägga mig och sova tidigt.
Tiden räcker inte till.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar