torsdag 7 november 2013

Skam den som ger sig!

Idag har jag "haft flyt"!
Började morgonen med Bailine och eftersom jag gjort 10 ggr nu så skulle jag mätas. Döm om min förvåning när jag minskat 6 cm i midjan. Visst har jag känt på kläderna att det inte sitter åt lika mycket, men jag förstod ändå inte hur det kunde vara en sådan skillnad på så kort tid. Jag har inte gjort någon förändring i kosthåll. Spännande att följa fortsättningen, för nu har jag bokat in 10 ggr till!
Efter jobbet cyklade jag ner på stan och hämtade två biljetter till Kay Pollaks föreläsning nästa tisdag. Jag har nämligen vunnit biljetter genom en tävling på nätet.
Med en sådan positiv anda kände jag att jag var redo till att ta itu med klänningen som jag blivit så missnöjd med och sprättat upp. Och vips, medan dottern var och städade, hade jag förvandlat delarna till en liten blus. Till och med att jag blev nöjd!! Den passar bra till mina snyggbyxor och kavaj, så nu är kommande lördagkväll räddad!

Så vad gör det att mörkret är becksvart och regnet smattrar mot rutan?!
Nu blir det avsmakning av teet jag köpte idag. Ett grönt, rött te med smak av ingefära och citron - och dottern har bakat "smores" till!
Smores är egentligen sådana där kakor  som man har med sig vid lägerelden. Man grillar mashmallows  och lägger emellan två kakor. Men dessa kakor är hembakade och mashmallowssmeten likaså, dessutom är dom snyggt doppade i choklad. Hon kan hon min dotter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar