onsdag 6 november 2013

Sugen på förändring

Varje kväll går jag ut och kollar lediga jobb. Jag känner att jag vill ha en förändring. 
Det sa jag på medarbetarsamtalet igår också, så min rektor vet om att jag letar och hon har lovat mig tjänstledigt om något dyker upp.
Dessvärre är det väl så att jag inte är så där väldigt attraktiv för arbetsmarknaden. Har visserligen rätt lång erfarenhet, men det innebär också att jag kanske är för gammal och dessutom har jag en ganska så snäv utbildning. 
Men hoppet finns där, kanske hittar jag något när jag minst av allt anar det!
För att göra något (jag vill ju inte bara gnälla) så  skickade jag iväg en ansökan till en folkhögskolekurs i Värmland. Ull-akademin, en distanskurs på ett år. Har tittat på den under flera år, och ringde faktiskt i början av augusti och frågade om det fanns någon plats kvar. Då fick jag veta att den utbildningen är så populär att det är kö varje år. Därför tänkte jag vara ute i god tid i år. Kursen börjar inte förrän 25 augusti. 

Det känns just nu som ett väldigt avlägset datum.
Morgondagen är betydligt närmare, och jag ska fokusera på den och skriva en inköpslista till veckohandlingen istället!!

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar