måndag 11 november 2013

Boosta med D-vitamin

När vi vände almanacksblad till november så öppnade jag min burk med d-vitamin som jag inhandlat. En kapsel varje morgon i samband med frukost. Brukar ta det som tillskott under den mörka årstiden.
Kostdoktorn.se skriver om alla fördelar;
-det stärker skelettet
-det ger längre liv
-det ger ett viktigt cancerskydd
-man blir piggare och gladare, det minskar risken för vår- och höstdepressioner
-det ger bättre kolesterolfördelning
-det ger bättre immunförsvar
-det lindrar fibromyalgiliknande symtom

Kan man vara ute en halvtimme till en timme om dagen medan det är ljust så får man i sig en del, men eftersom det är kyligt ute så är man ju ganska påklädd.
Jag fortsätter med mitt kosttillskott och tänker på hur bra det gör mig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar