tisdag 26 november 2013

Tisdagsrapport

I morse väcktes jag av ett sms kl 06.10. Det var äldsta dottern som skickade en poolbild från Bali. Strålande sol, brunbränd kropp, turkosblått poolvatten, svajande palmer och så tummen upp!

Utanför vårt sovrumsfönster var det becksvart, jag tassade upp och kikade på termometern. Minus 7 grader kallt! I badrumsspegeln mötte mig ett blekt, hålögt ansikte med mörka ringar under ögonen.
Jag gjorde inte direkt någon "tumme upp".....

Jobbardagen var ändå ok. Man måste väl ändå säja det när eleverna på sista lektionen försökte övertyga mig om att vi skulle ha en "sova-över-på-skolan-natt". Dom tyckte att textilslöjden och hemkunskapen skulle gå ihop så att dom skulle få slöjda, laga mat och baka ett helt dygn!

Kvällen var också helt ok. Jag var bjuden på dammiddag hos min syster, och det blev en trivsam stund med rykande het Borstj och kallt, krispigt vitt vin.

När jag cyklade hem hade temperaturen svängt. Det regnade!
Fryser det på i natt så lär det bli riktigt halt imorgon bitti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar