onsdag 20 november 2013

Snart landar änglarna!

Den här lilla ängeln sydde jag upp på jobbet och hängde på anslagstavlan med budskapet ovan!
Eleverna brukar vilja göra julklappar de sista veckorna, och jag ville påminna dom om att det är hög tid att börja planera för det nu. Inte många veckor kvar av höstterminen. Det har börjat övas till Lucia och snart ska hemkunskapen baka saffransbröd och pepparkakor.
Ser själv fram emot december och julpysslandet i år. Imorgon ska jag åka och lämna in min lilla bock, för klädning av granris, på kommunens plantskola och till helgen ska jag åka och köpa utebelysning. Jag tänker julfrossa i år!!
Kajsa Kavat bad denna lilla bön:          
                                                            Det går en ängel kring vårt hus
                                                            hon bär på två förgyllda ljus
                                                            hon har en bok uti sin famn
                                                            nu somnar vi i Jesu namn

Och jag ska också gå och sova nu! Godnatt alla änglar och ni andra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar