måndag 30 september 2013

Back on track

Inte vad gäller träningen (fast nästa vecka börjar jag på sjukgymnastik!!)
Men däremot är jag på rätt spår igen vad gäller bakning med surdeg! Det blev så gott igår att jag  bara var tvungen att baka matbröd i dag också. Så nu blev det grahamsbullar till kvällsfikat!
Nu måste jag prova mig fram och sätta surdeg på dinkelmjöl också - jag fick plötsligt tusen möjligheter att testa känner jag!
Och jag behövde ta itu med något praktiskt efter den här dagen!!

Studiedag, dvs alla elever lediga och vi lärare skulle förkovra oss. Och vad förkovrade vi oss då i??!
Jo, först en redogörelse över kommunens organisation och arbetssätt, namnen på våra chefer i olika led och därefter skulle vi sitta i grupper och jobba med verksamhetsplanen. Sedan satt vi och utvärderade skolstarten för de nya sjuorna.  Efter lunch fick vi en redogörelse för den nya dataorganisationen som träder i kraft efter vecka 44. Därefter fick vi tid att sitta och föra in omdömen för elever i årskurs nio i dataprogrammet Edwise, där man kopplar alla omdömen till pedagogiska planeringar som man lagt in tidigare.

Behöver jag berätta vad jag tyckte om den här arbetsdagen??!!

Betydligt trevligare att "leka bagare" i kväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar