onsdag 18 september 2013

Livet kommunicerar med dig

Jag låg i badkaret och läste ut min bok "Kraften" nyss.

 "Det finns inga tillfälligheter eller sammanträffanden, allting har en frekvens och när något kommer in i ditt liv betyder det att det finns på samma frekvens som du. Allt du ser - varje tecken, färg, person eller föremål - allt du hör och alla händelser och omständigheter befinner sig på din frekvens."

"Du får hela tiden budskap och återkoppling, och det har du fått i hela ditt liv!"

"Tänk på något du älskar och gör det till din symbol för kärlekskraften. När du ser din symbol eller hör den, då vet du att kärlekskraften är med dig:"

"Om dina tankar uppslukas av för många detaljer kommer småsakerna att distrahera dig och dra ner din energi. Förenkla ditt liv och ge inte för stor betydelse åt småsaker. Vad spelar de för roll?"

Hmmm, jag ska försöka hitta en kärlekssymbol. Men jag får nog sova på saken för att hitta en riktigt bra att bära med mig!!

Jag fick lite hjärtsnörp i eftermiddags! Vi hade fått tre stora kassar med utrensat handarbetsmaterial till jobbet. Det var en god vän till en av städerskorna, vars mamma gått bort. Dottern som bodde i USA, behövde snabbt tömma hennes lägenhet, men ville inte bara slänga.
Vi har tagit emot gåvor från alla möjliga håll tidigare, så jag tackade ja.
Allt var så prydligt förpackat. Massor av gamla korsstygnsmönster som broderats men fortfarande låg kvar i sina ursprungsförpackningar, små virkade provspetsar som låg tillsammans med garn i samma grovlek. Rester av moulinegarn upplindat på tomma hushållsrullar, virknålar och stickor ombundna med gummiband, knappar, spännen, gamla blixtlås bortsprättade från kläder osv
Jag hade en timme innan personalmötet så jag sorterade och stoppade in i skåp det vi kunde ta rätt på. Känslan kom över mig och jag såg flitiga kvinnohänder som sytt och virkat för nöjes skull, som sparat och sorterat och inte velat slänga minsta lilla trådbit.
Jag tror inte dom kvinnorna finns så mycket längre.
Och det var där hjärtsnörpet kom in!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar