torsdag 19 september 2013

Champagne-torsdag!!

Tja, ett par glas champagne, några västerbottenkex med skagenröra. Fisksoppa, bröd och en god chardonnay och på det en liten chokladmousse med havtorn och macadamianötter.
Se där vad min torsdagsmiddag bestod av, i all enkelhet......
Nåja, jag var faktiskt bjuden till min kära syster på tjejmiddag (läs tantmiddag!)!!
Min syster har bestämt sig för att njuta livets goda dagar fullt ut och ha fest ofta!!  Med jämna mellanrum bjuder hon hem folk från olika sammanhang, men som ändå inte känner  varandra, på middagsbjudning. Ikväll var en sådan och jag var inbjuden och det var supergott och jättetrevligt. Jag har skrattat så gott ikväll, tillsammans med kvinnor jag aldrig tidigare träffat!
Klockan närmar sig nu midnatt och jag måste krypa isäng för att orka med veckans sista vardag!
Det blir ett kort uppehåll här på bloggen, för imorgon efter jobbet, avgår tåget till Vagnhärad. Dit ska jag åka för höstens textillärarträff hos Kicki i Västerljung.
Återkommer på söndag för rapport!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar